起きてくれ、SUNSHINE

起きてーーーー!!!!!

Ocean And Atlantic - Mayday Parade (歌詞和訳)

Ocean And Atlantic

オーシャン・アンド・アトランティック

Jessie says she's been here for a thousand days

ジェシーは「もうここに何千日もここで暮らした」という

A thousand days to her that just don't mean a thing

長い、長い彼女にとってはなんの意味もなさない日々

Cause the city makes a perfect place to sleep

この街は眠って過ごすには最適の場所だから

And daddy's coming home, he said he brought her things

そして彼女の恋人が帰ってきた、彼は彼女の荷物を運んできたと言う

Like jewels from every coast and songs for them to sing

海岸の宝石や彼女が歌うための歌を

But singing never got her very far

彼女は歌うだけではうまくやっていけないけれど

And this whole coast is full of pin-up paper rockstars

そしてこの海岸は見た目だけの薄っぺらい「ロックスター」で溢れかえっている

 

She said she'll run

Until her feet don't touch the ground

彼女は走ると言う、地が足につかなくなるまで

And as the waves carry me out

波が僕を運ぶとともに

Keep listening, she'll never make a sound

聴き続けるんだ、彼女は一切音を立てないだろうけど

So keep it coming and the details quiet

頑張って秘密を守り続けてみなよ

She's like the girl that keeps you up all night

彼女は君を寝かせてくれないだろうし

And she'll be a secret you can keep

彼女は君が守り続ける「秘密」になるだろう

Keep me

僕を捨てないでくれ

 

Cuts on paper hearts, they can be awful deep

紙のように脆い心に切り傷は酷く痛む

Rips from wear and tear on different city streets

裂け目の入った服、様々な街の通りに落ちる涙

Don't all need a home, but just a place to sleep

家なんて必要なわけじゃない、ただ眠る場所が欲しいだけなんだ

 

So I will run
Until my feet don't touch the ground

だから僕は走るんだ… 地が足につかなくなるまで

And as the waves carry me out

波が僕を運ぶとともに

Keep listening, she'll never make a sound

聴き続けるんだ、彼女は一切音を立てないだろうけど

So keep it coming and the details quiet

頑張って秘密を守り続けてみなよ

She's like the girl that keeps you up all night

彼女は君を寝かせてくれないだろうし

And she'll be a secret you can keep

彼女は君が守り続ける「秘密」になるだろう

Keep me

僕を捨てないでくれ

Keep me

僕を捨てないでくれ…

 

And still she finds that every time she runs

そして彼女は自分自身でわかっている 彼女が走る度に

She leaves behind another piece of her on every city street

自分の「カケラ」を街の通りにまた一つずつ落として行っている事実を

 

So I will run
Until my feet don't touch the ground

だから僕は走り続ける 地が足につかなくなるまで

And as the waves carry me out

波が僕を運ぶとともに

Keep listening...

聴き続けるんだ…

 

So I will run
Until my feet don't touch the ground

だから僕は走るんだ… 地が足につかなくなるまで

And as the waves carry me out

波が僕を運ぶとともに

Keep listening, she'll never make a sound

聴き続けるんだ、彼女は一切音を立てないだろうけど

So keep it coming and the details quiet

頑張って秘密を守り続けてみなよ

She's like the girl that keeps you up all night

彼女は君を寝かせてくれないだろうし

And she'll be a secret you can keep

彼女は君が守り続ける「秘密」になるだろう

Keep me

僕を捨てないでくれ

Keep me

僕を捨てないでくれ…

 

So keep it coming and the details quiet

頑張って秘密を守り続けてみなよ

She's like the girl that keeps you up all night

彼女は君を寝かせてくれないだろうし

And she'll be a secret you can keep

彼女は君が守り続ける「秘密」になるだろう

Keep me

僕を捨てないでくれ

Keep me

僕を捨てないでくれ…